امیروزسافت, دانلود رایگان نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی . . . amiroozsoft

دانلود سریع و معرفی نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی

امیروزسافت, دانلود رایگان نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی . . . amiroozsoft

دانلود سریع و معرفی نرم افزار و مقالات تخصصی پیراپزشکی

اعدام متهمان سی دی منتسب به یک بازیگر و گفت و گو با سردار رادان





درخواست اعدام برای متهمان سی دی منتسب به یک بازیگر-رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به راه‌اندازی پلیس پیشگیری در ناجا به عنوان یک پلیس تخصصی اعلام کرد: کلانتری‌ها و پایگاه‌های انتظامی باید به سمت دماسنجی هر محله و به طور کلی جامعه حرکت کنند. به گزارش ایسنا، سردار احمدرضا رادان در حاشیه سومین همایش سراسری مدیران و کارشناسان دوایر اجتماعی کلانتری‌ها و مراکز مشاوره فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با بیان این که 80 درصد از پرونده‌های اجتماعی ارجاع شده به مراکز مشاوره کلانتری‌ها به سازش منجر شده است، ‌گفت: این آمار نشان‌دهنده میزان موفقیت مراکز مشاوره نیروی انتظامی است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌های تعیین شده مقرر کردیم تا با توسعه «پیشگیری اجتماعی» در سال آینده حتی یک پرونده نیز در این زمینه در کلانتری‌ها تشکیل شود و به این ترتیب مراکز مشاوره در پرونده‌هایی که با جرم خاصی روبه‌رو نیستند از جمله اختلاف میان چند تن موفق ظاهر شوند.

سردار رادان با اشاره به دو نگاه «پیشگیری اجتماعی» و «پیگیری اجتماعی» در پلیس، خاطرنشان کرد: هر دو این‌ها در کنار یکدیگر باید به ایجاد و احساس امنیت در جامعه منجر شوند و این در حالیست که پیشگیری اجتماعی، کار بسیار سخت و اثرگذارتری نسبت به پیگیری انتظامی است.

به گفته وی، با راه‌اندازی مددکاران و مشاوران اجتماعی در کلانتری‌ها و پایگاه‌های مشاوره‌ای میزان قابل توجهی از مراجعاتی که حتما منتهی به تشکیل پرونده می‌شد با سازش پایان یافت.

رییس پلیس پایتخت با بیان این که نیروی انتظامی قصد دارد، از پایگاه‌ها و کلانتری‌ها به عنوان داده‌های اجتماعی استفاده کرده و آنها را به سمت محله‌ها سوق دهد، عنوان کرد: این اقدام در دو مسیر تعامل بیشتر مردم و همکاری آنها با پلیس از سویی و از سوی دیگر تفکیک نیازهای هر محل و به طور کلی و دماسنجی آن صورت می‌گیرد.

دستگیری 250 تن از اراذل و اوباش تنها طی یک ماه


سردار رادان در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان سابقه‌دار از جمله اراذل و اوباش، توضیح داد: با بررسی حوزه استحفاظی هر کلانتری، شاخص موفقیت در عملکرد آن حوزه را سنجیده و با توجه به میزان وجود متهمان از جمله اراذل و اوباش و همچنین احساس امنیت، سطح موفقیت را تعیین می‌کنیم.

وی اضافه کرد: طرح جدید برخورد با اراذل و اوباش که عمدتا از مجرمان سابقه‌دار هستند، از حدود یک ماه پیش مجددا در سطح شهر تهران به اجرا در آمده که طی آن 250 تن از دستگیرشدگان روانه زندان و تعدادی نیز در محل ارتکاب جرم گردانده شدند.

افزایش 20 درصدی مظنون و متهم‌گیری

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای به ثبت رسیده در نیروی انتظامی می‌توان اذعان کرد که میزان دستگیری متهمان و مظنون‌گیری‌ها در سطح کلانتری‌ها، 20 درصد افزایش داشته که هنوز کافی نیست.

50 درصد ظن پلیس باید به یقین برسد

سردار رادان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت مظنون‌گیری‌های پلیس پایتخت، گفت: مظنون‌گیری، بخشی از اقدامات پلیس پیشگیری است، از این رو با توجه به فرمایشات فرمانده ناجا به سمتی حرکت می‌کنیم که اگر مظنونی دستگیر شد، حداقل ظن پلیس 50 درصد به یقین برسد.

به گفته وی، مظنون‌گیری سارقان حداقل 50 درصد واقعیت داشته، اما در بحث معتادان تابلو، مظنون‌گیری‌ها باید به 100 درصد برسد و این حادثه به کاهش اقدامات بی‌هدف پلیس منجر خواهد شد.

با دزدان لباس پلیس، قاطعانه برخورد می‌کنیم

در ادامه از سردار رادان در خصوص ارتشاء در نیروی انتظامی تهران بزرگ و برنامه‌های این فرماندهی برای برخورد با آن سؤال شد که وی پاسخ داد: با پلشتی‌هایی که ممکن است برخی اوقات پرسنلمان با آن روبه‌رو شوند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تعریف از افراد رشوه‌بگیر آنست که آنها دزد لباس پلیس هستند و با آنها مانند دزد و یا حتی بدتر برخورد می‌کنیم.

پرونده منتسب به یک بازیگر هنوز در دست بررسی است

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به پرسشی در زمینه برخورد اجتماعی با توزیع کنندگان سی‌دی‌های مستهجن و یا خصوصی افراد، گفت: بحثی از برخورد اجتماعی و فرهنگی متوجه پلیس و بخشی به اطلاع‌رسانی در مقاطع مختلف از جمله مدارس، اصناف، بازارها و افراد مسوول در زمینه فرهنگی از جمله اصحاب رسانه‌ها، واحدهای فرهنگی مصوب باز می‌گردد.

سردار رادان اضافه کرد: برای کاهش این آسیب باید ابزار متناسب جهت برخورد با این مساله وجود داشته باشد که خوشبختانه اقدام اخیر مجلس، این ابزار را فراهم کرده و با عملی شدن آن و البته انجام کارهای فرهنگی، بخش عمده‌ای از این معضل برطرف می‌شود.

وی در خصوص متهمان دستگیر شده مرتبط با سی‌دی منتسب به یک بازیگر، تاکید کرد: پرونده متهمان دستگیر شده تکمیل شده و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته و حتی برای برخی از آنها تقاضای صدور حکم اعدام نیز شده است.

رییس پلیس پایتخت اضافه کرد: پرونده اصلی هنوز از سوی پلیس در دست بررسی است، فرضیاتی وجود دارد که با تحقیقات گسترده به مرحله نهایی خواهیم رسید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد